XML English Abstract Print


دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی شیراز
چکیده:   (54 مشاهده)
مقدمه و هدف: اعتباربخشی یکی از راه های بهبود کیفیت خدمات بیمارستان بوده و به معنای ارزیابی سیستماتیک مراکز ارائه خدمات سلامت با استانداردهای مشخص است. مطالعه حاضر با هدف مروری انتقادی از اجرای استاندرادهای اعتباربخشی در بیمارستان ها انجام گردید.
روش کار: این پژوهش یک مطالعه مروری انتقادی است و تمامی مقالات یافته شده که  بین سال های1993  تا  2019 انجام شده بودند مورد بررسی قرار گرفتند. برای یافتن منابع این مطالعه مروری از پایگاه های اطلاعاتی,ISC,DOAJ web of science, PubMed, ProQuest Embase, Science Direct, Scopus استفاده شد. کلید واژه های مورد استفاده برای این جستجو شامل اصطلاحات  Meshو کلیدواژه های رایج مرتبط با موضوع مورد مطالعه شامل  challengesوHospital Management و barriers   و  Accreditation و  Hospital  یا Accreditation Hospital   بود. در نهایت متن کامل 16مقاله مورد بررسی قرار گرفت.
یافته‌ها: موضوعاتی چون مستقل بودن سازمان اعتباربخشی، میزان مشارکت کارکنان و پزشکان، تعداد و ساختار و محتوای استانداردها، مشکلات ساختاری و زمینه ای، اهمیت منابع انسانی، منابع مالی و سرمایه ای، مشکلات سازمانی و مدیریتی، برنامه های دیگر، نقش ارزیابان و شیوه ارزشیابی ارزیابان، نقش ذینفعان، تاثیر اعتباربخشی بر محیط آموزشی بیمارستان و تاثیر اعتباربخشی بر بیماران از جمله چالش های اجرایی اعتباربخشی بیمارستانی بودند.
نتیجه گیری: با تاکید بر شاخص های عملکردی و بسترسازی به وسیله آموزش و افزایش آگاهی پرسنل، تخصیص بودجه و برنامه ریزی در جهت اعتباربخشی می توان تاثیرات آن را افزایش داده و تا حدود زیادی به رفع چالش های آن کمک کرد.
     
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله تحقیقات سلامت در جامعه می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2020 All Rights Reserved | Journal of health research in community

Designed & Developed by : Yektaweb