RT - Journal Article T1 - A Survey of Knowledge and Attitude of Hospital Executive Management Team of Abadan and Khorramshahr Hospitals Regarding Hospital Accreditation in 2017 JF - J-Health-Res-Commun YR - 2018 JO - J-Health-Res-Commun VO - 3 IS - 4 UR - http://jhc.mazums.ac.ir/article-1-270-fa.html SP - 75 EP - 86 K1 - Accreditation K1 - Attitude K1 - Knowledge K1 - Managers AB - مقدمه و هدف: آگاهی و دانش مدیران در حیطه اعتباربخشی نقش برجسته ای در اجرای موفق این برنامه خواهد داشت؛ از این رو طراحی و اجرای یک مطالعه پژوهشی با هدف بررسی دانش و نگرش تیم مدیریت اجرایی بیمارستا نهای آبادان و خرمشهر در مورد برنامه اعتباربخشی بیمارستانی ضروری به نظر می رسد. روش کار: پژوهش حاضر یک مطالعه توصیفی- مقطعی بود که در نیمه اول سال 1396 انجام شد. جامعه آماری این پژوهش کلیه اعضای تیم مدیریت اجرایی بیمارستا نهای شهرهای آبادان و خرمشهر بودند. روش نمونه گیری از نوع سرشماری و تعداد نمونه 46 نفر بود. برای جم عآوری داده ها از پرسشنامه استفاده شد. شایان ذکر است که روایی و پایایی پرسشنامه قبلاً سنجیده شده بود. داده ها توسط نرم افزار SPSS و با استفاده از آمار توصیفی تجزیه و تحلیل شدند. یافته ها: بیش از نیمی از شرکت کنندگان درباره الزامات، اهداف، اصول و مفاهیم استانداردهای اعتباربخشی و احساس نیاز درباره شرکت در دور ه های اعتباربخشی، دانش و آگاهی زیادی داشتند. علاوه براین، نگرش و انتظارات بیش از نیمی از شرکت کنندگان درباره تأثیر اعتباربخشی بر افزایش اعتماد عمومی و بهبود وجه بیمارستان، افزایش کیفیت خدمات، افزایش میزان رضایت بیماران، افزایش ایمنی و خدمات و بهبود و تسهیل فرایندهای بیمارستان زیاد بود. در این پژوهش اختلاف بین دانش و نگرش شرکت کنندگان ناچیز به دست آمد. نتیجه گیری: با توجه به آگاهی متوسط مدیران بیمارستان ها در مورد اعتباربخشی، آموزش و آگاه سازی آن ها در این زمینه ضروری م یباشد. همچنین با توجه به نمره بالای نگرش و انتظارات مدیران از مبحث اعتباربخشی می توان امیدوار بود که روند اجرای اعتباربخشی در این بیمارستا نها به صورت اصولی و مؤثرتری پیش رود تا در نهایت منجر به ایمنی و رضایت هرچه بیشتر بیماران گردد. LA eng UL http://jhc.mazums.ac.ir/article-1-270-fa.html M3 ER -